FANDOM

Echo [Maya Lopez]

Prawdziwe imię i nazwisko: Maya Lopez
Poprzednie pseudonimy: Ronin, Crazy Horse
Uniwersum: 616
Tożsamość: Nieznana
Wzrost: 175 cm
Waga: 57 kg
Kolor włosów: Czarne
Kolor oczu: Piwne
Zajęcie/zawód: Poszukiwaczka przygód, artystka
Klasa postaci: człowiek
Status prawny: Nienotowana
Stan cywilny: Panna
Narodowość: amerykańska
Miejsce narodzin: Nieznane
Znani krewni:
Willie "Crazy Horse" Lincoln (ojciec, nie żyje); Ms. Lopez (matka, aktualny status nieznany)

Powiązania z grupami: New Avengers
Baza operacyjna: Stephan Strange Sanctum Sanctorum
Pierwsze pojawienie się: Daredevil vol. 2 #9

Zdolności:Echo potrafi kopiować wszystkie fizyczne ruchy jakie zobaczy, od ruchów z musicali i baletu, do sztuk walki i używania broni. Maya może naśladować style walki innych, nawet silniejszych od siebie.
Maya Lopez jest wysportowana do olimpijskiego poziomu. Dzięki swoim umiejętnościom jest utalentowaną pianistką, kompozytorem muzycznym, baletnicą, bokserem, wojowniczką i strzelcem. Dzięki temu nauczyła się również pilotować Quinjet Avengers. Posiadła również niezwykłą celność Bullseye'a i zdolności akrobatyczne Daredevila, dzięki przeglądaniu kaset z ich walkami.
Echo przeważnie używa do walki pary nunchaku i standardowej katany. W przeszłości używała również pistoletów i innej broni.
Jako Ronin, Maya nosiła specjalny kostium, który sprawiał, że wyglądała jak mężczyzna i pozwalał jej ukrywać się w cieniu.

Uwagi:
Maya jest głucha, jej umiejętności opierają się na kontakcie wzrokowym, przez co jest bezbronna w ciemnościach. Przez to, że czyta z ust, ma problemy z komunikacją z ludźmi noszącymi maski lub z tymi, z którymi nie ma wizualnego kontaktu.

Biografia:Kiedy była małą dziewczynką, Maya Lopez straciła ojca, który był gangsterem i został zabity przez swojego partnera w interesach, Kingpina. Ostatnim życzeniem jej ojca było to, by Fisk dobrze ją wychował, życzenie, które Wilson uszanował, opiekując się nią tak, jakby była jego dzieckiem. Maya, która sprawiała wrażenie upośledzonej umysłowo, trafiła do drogiej szkoły specjalnej. Tam pewnego razu odtworzyła dokładnie melodię, którą wcześniej dla niej zagrano na pianinie, obserwując jedynie ruchy palców grającego. Po tym wydarzeniu trafiła do następnej drogiej szkoły, tym razem jednak dla osób utalentowanych. Wyrosła na zdolną i utalentowaną kobietę. Odwiedzając z Fiskiem grób swojego ojca, zapytała, jak zginął. Kingpin powiedział jej, że zabił go Daredevil.

Maya została wysłana przez Kingpina do Matta Murdocka, aby udowodnić słabości bohatera. Powiedział jej, że Matt wierzy, iż jest on złą osobą, a ona jest jedyną osobą, która może mu udowodnić, że się myli.

Murdock i Maya szybko się w sobie zakochali. W tym czasie przyjęła pseudonim Echo i polowała na Daredevila. Przeglądając wideo z walki Bullseye’a z Mattem, dzięki swojej mocy do kopiowania ruchów przeciwnika, stała się godnym przeciwnikiem dla alter ego Murdocka. Wygrała z nim pojedynek, prawie go zabijając, przerwała tylko dlatego iż odkryła, że Matt i Daredevil to ta sama osoba. Matt udowodnił jej wszystkie kłamstwa Kingpina. W akcie zemsty, Echo stanęła do walki z Fiskiem i postrzeliła go w twarz, oślepiając go w ten sposób i rozpoczynając wydarzenia, które doprowadziły do jego upadku.

Zdając sobie sprawę z okrucieństwa swoich działań i kłamstw, wokół których dorastała, Maya zaczęła podróżować po USA, aby dowiedzieć się więcej o sobie. Kiedy wróciła, starała się wrócić do Matta, lecz dowiedziała się, że jest on teraz w związku z niewidomą kobietą, Millą Donovan, i tego, że Fisk nadal żyje. Opuszczając Matta, Maya odwiedziła Kingpina w więzieniu, który powiedział iż nie wini jej za to, co zrobiła i nieważne, co się wydarzyło, on nadal kocha ją jak córkę.

Nie usatysfakcjonowana i szukająca pokoju, Maya zwróciła się do Chiefa, starego przyjaciela jej ojca, znanego ze swojej mądrości. Chief wysłał ją na tzw. Podróż Wizyjną, aby uspokoiła swoją duszę. W czasie poszukiwań poznała i zaprzyjaźniła się z Wolverinem, który pomógł jej dojść do siebie, wpoił wiedzę o japońskiej kulturze i japońskim świecie przestępczym. Niedługo potem, Echo pogodziła się ze swoją przeszłością i powróciła zajmując się przedstawieniami artystycznymi.

W czasie, gdy Matt z powodów osobistych nie mógł wstąpić do Avengers, zarekomendował Captainowi właśnie Mayę, aby ta pomogła grupie stawić czoła Srebrnemu Samurajowi w Japonii. Stworzyła kostium, który dokładniej ukrywał jej tożsamość, tak samo jak płeć i nazwała siebie Ronin. Maya pomogła Avengers pokonać Hydrę, Hand i Madame Hydrę po wyczerpującej walce. Ronin powróciła do Japonii, aby pilnować Elektry i skupić się na rozwiązaniu konfliktu między Hand i klanem Yashida.

Podczas pobytu została złapana przez Elektrę i podległych jej Hand, zabita i wskrzeszona. Została poddana praniu mózgu, ale dzięki pomocy nowych Avengers odzyskała świadomość i zabiła Elektrę, która okazała się Skrullem.